Ik mis jullie wel hoor... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Sprikkelman - WaarBenJij.nu Ik mis jullie wel hoor... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Sprikkelman - WaarBenJij.nu

Ik mis jullie wel hoor...

Blijf op de hoogte en volg Amy

22 December 2015 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Even een kleine update van mij, omdat ik tijd 'over' heb. In vergelijking met Nederland heb ik hier heeeeel veeel tijd, alleen ben ik hier ook een stuk luier. Het is nog steeds wel een onwijs gaaf land! Sinds mijn laatste verhaaltje heb ik al weer wat dingetjes gedaan, zoals jetskiën, feesten in de jungle wat me deed denken aan into the woods en dolfijntjes gekeken. Dat is gewoon echt genieten, samen met zusje (zo noem ik het zusje van Eva) hadden we een bootje gehuurd en zijn we samen met twee jochies op de Suriname rivier gaan varen. Zaten we dan met ons biertje, in de zon op een bootje en af en toe sprong er een dolfijn omhoog. Fantastisch!

Verder merk ik wel, nu ik zo goed als mijn plek heb gevonden en al het nieuwe er een beetje af is, het missen ook begint. Als ik iets te lang na denk over al m'n lieve vriendinnetjes die ik nu niet kan knuffelen, dan kan ik zo gaan janken. Dus dat doe ik maar niet. Helemaal nu kerst er aan komt, is het allemaal zo raar. Voor het eerst zonder mijn familie. Niet dat ik een kerst gevoel heb, maar mijn agenda helpt mij daar wel aan herinneren. Het gekke is nog wel, dat Det morgen naar huis gaat, uit Senegal. In mijn hoofd was het gewoon zo dat we samen weg waren en nu is haar avontuur alweer voorbij. Stiekem ben ik ontiegelijk jaloers dat zij morgen iedereen kan knuffelen, maar ik wil hier helemaal niet weg. Zo'n heerlijke twee strijd die ik met mezelf heb. Gelukkig is er Skype, FaceTime, WhatsApp en zelf Whatsapp bellen wat hier nog beter werkt dan toen ik het in Nederland gebruikte. Zelfs de verbinding Senegel-Suriname viel mij niks tegen. Soms loopt die een beetje achter, maar dat probleem heb ik alleen met Laar. Dat ligt, gok ik, vooral aan de telefoon die ze GELUKKIG volgende maand gaat inleveren.

De cultuur vind ik ook nog lastiger dan ik had verwacht, ze spreken wel Nederlands, alleen toch net even anders. Ze hebben voor sommige dingen ook andere betekenissen. Is lastig, maar zijn de struggles die er bij horen en waar ik op voorbereid was.

Verder geniet ik ontzettend en heb ik de tijd van mijn leven. Kerst wordt dit jaar redelijk bijzonder, want dat ga ik vieren op een eiland in de Suriname rivier, Apiapaatie. Heb er super zin in. Nu alleen nog twee daagjes stage lopen en dan genieten van alle feestdagen en de feestjes.

Lobi & bigi brasa,
XXX Amy

  • 22 December 2015 - 18:21

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 22 December 2015 - 18:22

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 22 December 2015 - 18:22

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 22 December 2015 - 18:22

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 22 December 2015 - 18:23

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 22 December 2015 - 18:23

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 22 December 2015 - 18:23

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 22 December 2015 - 18:23

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 22 December 2015 - 18:24

    Megan:

    Lief zusje!!

    Wat heerlijk om jouw verhaaltjes te lezen! En wat mis ik je toch!!
    Kerst komt er aan en ik vind het zo jammer dat jij er niet bij bent..:( gelukkig heb je het enorm naar je zin en spreken we elkaar dagelijks!! Lieverd ga lekker zo door en geniet van de feestdagen!!

    Dikke kus en ik hou van je!!

    Je grote zus

  • 23 December 2015 - 08:39

    Paps:

    Lieve lieve schat van mij,
    Kan me zo goed voorstellen dat je je vriendinnen en je familie mist zeker nu in december.
    En ik kan je verzekeren dat wij hier in Nederland jou ook erg missen. Maar schat het is niet voor altijd.
    Weet nog wat ik tegen je heb gezegd, dit is jouw avontuur, zoiets doe je een keer in je leven.
    Gelukkig lees ik ook dat je het naar je zin hebt en dat je geniet daar, leuke mooie en te gekke dingen doet. jij werkt mijn buchet list behoorlijk af hihi.
    Met de kerst ga je weer iets fantastisch doen en ik weet zeker dat dat ook weer een ervaring zal worden om nooit te vergeten, zoals zoveel ervaringen die je daar opdoet.
    En ja de cultuur is daar heel anders dan hier misschien wen je daar nog wel aan en zoniet ach dat zul je dan wel overleven toch.
    Lieve schat maak er een mooie kerst en oud en nieuw van.
    Veel liefs xx en knuffels jouw paps
    Love you

  • 02 Januari 2016 - 23:45

    Jody:

    He lieverd,
    Je hebt het overleefd en je hebt het geloof ik helemaal ook leuk gehad!
    Het is 2016 en je hebt nog even om optimaal te genieten en niet te vergeten
    Af te studeren!
    Je kan het en daarna kunnen we weer
    Eeuwen knuffelen!!!!!!
    Love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Amy

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 5064

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 13 Mei 2016

Stage lopen in Suriname

Landen bezocht: