Eerste weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Sprikkelman - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Amy Sprikkelman - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

13 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

De tijd gaat snel! Ik ben hier nu al een week, maar al in best wat meegemaakt. Na mijn redelijk helse vliegreis van 9 uur en 50 minuten waarbij ik tussen twee vrouwen zat waarvan de één vliegangst had en de ander best wel wat te ‘groot’ was voor haar stoel, kwam ik aan in een heerlijk benauwd Suriname. Zo slim als ik was had ik mezelf tijdens het inchecken voor in het vliegtuig gezet, zodat ik uit eindelijk niet zo lang hoefde te wachten bij de douane, helaas wel bij de koffers. Uiteraard had ik al enkele rampscenario’s bedacht, zoals dat mijn koffer ergens in China was beland, maar gelukkig zat hij bij de laatste lading.

Eenmaal aangekomen in mijn (knalroze) huis voor de komende zes maanden, had ik binnen een half uur ook kennis gemaakt met de Borgoe. Dat is dan ook alles wat ik er over kan zeggen. Het is hier echt ontzettend relaxt, wel ook ontzettend wennen aan alles en m’n draai vinden. Al gaat dat sneller dan ik dacht. Al betwijfel ik of ik ooit ga wennen aan de Borgoe.

De weg vinden is altijd nog wel een uitdaging, iedereen die mij kent moet ook wel weten dat dat eigenlijk geen goede combi is (lees: ik heb er ongeveer een half jaar over gedaan om de weg te vinden in Utrecht). Wat het ook erg complex maakt, is het feit dat je hier aan de ‘verkeerde’ kant van de weg moet rijden. Alsof het fietsen hier nog niet eng genoeg was. Gelukkig heb ik lieve huisgenootjes die me regelmatig de weg wijzen.

Stage is even inkomen, maar wordt steeds duidelijker. Waarschijnlijk ga ik volgende week langs de districten in het binnenland om daar met kindjes te praten op scholen en ze een spaarrekening te laten openen. Zo wordt de bank meer gepromoot buiten de grotere steden van Suriname. Vind ik best wel awesome.

Kortom, het is allemaal ontzettend wennen, maar wat is het hier fantastisch!

XXX Amy

  • 13 November 2015 - 18:26

    Megan En Juna:

    Lief zusje en tante,

    Zo leuk om alles te lezen! Gelukkig hebben we WiFi en kunnen we facetimen!! WAt Juna erg leuk vindt!! Ik ook hoor:-)

    Lieverd, we zijn enorm trots op je!!❤️
    Kusjes

  • 13 November 2015 - 19:38

    Thea:

    Hoi meis.
    Leuk om je eerste belevenissen te lezen.
    Benieuwd naar de rest. Wat cool om de districten in te gaan.
    Zet hem op en geniet van wat je doet daar.
    Liefs, ook namens Danique.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Amy

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 5045

Voorgaande reizen:

06 November 2015 - 13 Mei 2016

Stage lopen in Suriname

Landen bezocht: